25
26
27
27.04.2024
Rohálovská 50ka
účast:
neúčast: vechys , erik
28
28.04.2024
ŽLM cross
účast:
neúčast: erik , vechys
29
30
01
02
02.05.2024
MTBO Stará Líšeň
účast: vechys
neúčast:
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
15.05.2024
MTBO Bílovice
účast: vechys , erik
neúčast:
16
17
18
18.05.2024
Křižák
účast:
neúčast: erik , vechys
INLINE CUP
účast:
neúčast: erik
Slovácký okruh
účast:
neúčast: erik
19
19.05.2024
Czech Challenge Tour Jeseník
účast:
neúčast: erik
20
21
22
23
23.05.2024
Brněnský KOMÁR
účast: erik
neúčast:
24

Velká cena KOLASVORADA, 14.6.2017

Cyklistika má v současné době spoustu podob. Diskuze o tom, které odvětví cyklistiky je víc zábavné, víc koukatelné nebo více adrenalinové je rozhodně diskuze zajímavá, ale jen do doby, než někdo pronese magické „silniční cyklistika“. Ano, je to přesně tato perla cyklistiky, která fascinuje řadu fanoušků. Etapové World tour závody jako Giro, Tour de France nebo Vuelta zná každý a kdo náhodou ne, vřele doporučuji shlédnutí minimálně jedné sprinterské etapy v délce 200 km. Pro ještě lepší dokreslení světa světové silniční cyklistiky uvedu pár zajímavých světových jmen, které reprezentují cyklistiku v tom nejlepším světle. Chris „Froomi“ Froome, Alberto „El Pistolero“ Contador, Peter „guláš“ Sagan, Leopold „nevím“ Konig, Ing. Lukáš „Vechys“ Vecheta, Ing. Michal „Erik“ Klimeš, Ing. Jan „Jerry“ Pliska.


Mezi výše zmíněnými World tour závody Giro a TDF se jel speciální závod „Velká cena KOLASVORADA BORA Hansgrohe“. Zkráceně „Brněnský Monument, kde musíš šlapat jako osel u větrného mlýna“. Závod je umístěn do malebných prostor brněnského automotodromu, který je pro tento účel uzavřen pouze pro cyklisty, a tak se nemůže stát, že by závoďák v zápalu boje předjel splašenou Jawu s Karlem „Abajou“ Abrahamem za řídítky. Závod se jel na dvě kategorie. Pro chrty je určen závod na 10 kol v délce 54 030 běžných metrů a pro osvalené sprintery jsou určeny 4 kola v délce 21 612 běžných metrů.  

Takto důležitý a náročný závod rozhodně není možné úspěšně dokončit bez splnění několika bodů. Bod 1 je příprava a najeté km. Tento bod je naprostý základ protože km, co nenajedete v přípravě jsou přesně ty km, co jezdec potřebuje v závodě. Bod 2 spočívá ve vhodně zvoleném týmu jezdců a jeho vůdce, znalce tratě a dobrou duši/hecíře. Pod bodem 3 hledejme zázemí týmu. Bez mechanika, mluvčího týmu a PR agentů dneska nemůže fungovat žádný tým, který to myslí v cyklistice vážně.

A jak tyto body uchopil tým Meteor? Bod 1 vynechal. Muskulatura jezdců je natolik vysoká, že jakákoliv jiná příprava by mohla ohrozit figuru. Bod 2 vzhledem k výběru sprinterské tratě určil toto rozložení: Vůdce a leader týmu Vechys, znalec tratě domestik Jerry a hecíř domestik Erik. Bodem 3 je podpora týmu ve složení Markét alias PR agentka a fotografka, Johys jako mluvčí týmu a operátorka rádia informující tým o průběhu závodu. Posledním a neméně důležitým byl Milan, náš dvorní svervisák a dobrá duše týmu. Prostě takovej ten chlap, za kterým skočíte po závodě do obytňáku, dáte pivko a posloucháte chlupaté historky o tom, jaké to bylo, když závodil Lance Armstrong.

Nyní se dostaneme do samotného dne závodu. Hned v brzkých ranních hodinách se lámal chleba. Leader Vechys píchnul galusku a musel tak spoléhat na rychlost a pružnost servisního oddělení. To se s problémem popasovalo náramně a vybralo galusku přesně vhodnou k povrchu a klimatickým podmínkám. Takové zvládnutí krizové situace nalilo všem v týmu pozitivní energii a oslnivou chuť porvat se se vším, co osud postaví do cesty. Psychicky slabší závoďák by se rozklepal při pohledu do pelotonu. Přeci jen zde člověk mohl spatřit kola v cenách vozů, ve kterých tým Meteor na závod dorazil. Nebo závodních treter v cenách kol, na kterých Meteor závodil! Meteor toto nerozhodilo. Ani to, že leader Vechys přišel o tkaničku na své běžecké botě, kterou používá jako závoďáckou cyklo tretru. To, že Erik domestik hecíř zapomněl vzít vysílačky, už je jen perlička. Každý ostřílený závoďák nemusí mluvit do vysílačky jako primadona, když stejně dobře může využít Morseovu abecedu s klepaním ukazováčku o ocelový rám kola.

Závod byl odstartován v 18:01 přesně. Hned od začátku se tvrdě šlapala podlaha. Popisovat dokonalou souhru střídání na špici snad není vůbec třeba. "Vše na lídra Vechyse!", zvolal Vechys, který byl střežen jako oko na ocase tak, aby mohl v závěrečném spurtu všem závoďákům natrhnout cílovou pásku. Jasná a stručná strategie vyťukaná morseovkou na rám kola. Ano, Vechys se cítil opravdu skvěle a ladné švihy šlapátky kolem rámu s úžasem sledoval každý, koho předjel. Vše dokazuje fakt, že si troufl na takto těžký závod nevzít bidon s vodou. Johys v každém kole informovala o dění v pelotonu, kterému naši závoďáci zdárně utíkali. Samozřejmě, že každý závod má svoje krizové momenty. Jeden nastal i v tomto případě. V dokonale zabalené formaci ve sjezdu za tribunou C předjel naše závoďáky vůz značky Škoda s polepy firmy BORA. Krátká morseova komunikace na ocelový rám došla k závěru, že řidič zřejmě zabloudil z blízké dálnice D1 a není potřeba se tímto elementem dál zabývat. Tento závěr nebyl správný. O vůz značky Škoda se skutečně jednalo, dokonce i polep firmy BORA seděl. Jen ve voze neseděl zmatený řidič z D1, ale řidič řídící doprovodný vůz pro jezdce absolvující delší trať v podobě 10 kol. Následnou část nedoporučuji číst nikomu se slabším kardiovaskulárním systémem. Tak tedy. Po momentu s doprovodným vozem se začalo šlapat do kopce se smrtelným úhlem stoupání. Zaťaté zuby, pot kapající z helmy a tep vysoko nad hranicí vysoké hranice. A 2 sekundy pekla. Přesně tolik sekund trvalo pelotu chrtů, aby se přes Meteor závoďáky přehnal. Neobešlo se to bez následků. Věty jako „k*k*ti táhn*t* na stranu“, „tady se k*rv* závodí“, „zmiz nebo tě zmizím“ naprosto přehlušily morseovu komunikaci a tím tento systém utrpěl značné trhliny. Naštěstí se na vzniklou nepříjemnost brzo zapomnělo a dojezd do cíle proběhl přesně podle plánu. Domestici Erik a Jerry rozjeli spurt pro Vechyse, který vypumpoval své dynamity ke strhujícímu dojezdu do cíle.

Opojný pocit v cíli odboural bolest z noh. Radost, že se zase něco velkého podařilo, dlouho vládl nad celým Brnem. Přesně proto je silniční cyklistika tak zajímavá a dechberoucí. A díky hrdinům jako jsou Vechys, Erik a Jerry každý den usedá řada hobíku za berany svých silničních kol a dál žijí sen o velkých závodech.

Silničním lišejům zdar!

 

VÝSLEDKY

FOTKY

 

A nyní soutěž pro pozorné a fanoušky cyklistiky o hodnotné ceny:

1)      Kolik měří jeden okruh na autodromu Brno?

2)      Kolik káv bylo potřeba k napsání tohoto článku?

3)      Který jezdec vyhrál celkové pořadí na Giru Italia v roce 2017

 

Na vaše odpovědi se budeme těšit na korespondenční adrese:

Semtamsidám 2,

Pivovar Beskydy,

201283 



Anketa
Máš zájem o nový Meteor dres? (pokud ano, napiš do chatu požadovanou velikost, číslo a přezdívku)
ANO
(151x - 47.48%)
NE
(167x - 52.52%)
Celkem hlasů: 318
Nově přidáno
18.04.2024 11:17 | Akce
- Czech Challenge Tour…
18.04.2024 11:16 | Akce
- Jesenická pravda
18.04.2024 11:15 | Akce
- Vsetín-Kohútka
18.04.2024 11:15 | Akce
- Okolo Hané
18.04.2024 11:14 | Akce
- Okolo Valtic
18.04.2024 11:08 | Akce
- Ždánický okruh
16.04.2024 13:39 | Akce
- MTBO Bílovice
16.04.2024 13:38 | Akce
- MTBO Stará Líšeň
12.04.2024 15:38 | Fotky
- Žďárská liga mistrů:…